Özbenliğimi Sahile Gömün

-Bugün seninle duyguları seveceğiz! -Derin nefes mi alıyoruz yine? Beden mi olumlayacağız? Çiçekle mi konuşacağız? Ben bunları kafam güzelken kendi yöntemlerimle hallediyorum. Yürü git işine arkadaşım, ben duyguları sevmem. Spoiler vermek gibi olsun da; metnin sonunda duyguları falan sevmeyeceğiz. Eskiden balık burcuyum diyenlere, her filmde gözleri dolanlara, yaşadığı hiçbir kötü durumu (sözde) atlatamayanlara yazık derdim…

İzmir Söğüş

Mağara duvarlarına resimler çizip , çivi yazısıyla daha net ifade edilmeye başlanan insanlık, kasten olmasa da sanatı buldu şükür. Doğadan korkup yarattıkları tanrılara konuşma dillerinden farklı bir tınıyla seslenirken müziği buldular falan. Hata kaza bulundu yani. Sanatı bastırmaya çalışan her uygarlığın ne denli güdü odaklı yaşadıklarını gördük. Hayvan gibi. Az biraz düşünebiliyorsak sanat sayesinde oldu,…

Sen Sevme Lan Ayı!

Kendini kandırabildiğin yaşları 26-27 gibi geride bırakmış oluyorsun. Bu nedenle 27 yaş Sendromu diye bir kavram var. Sanki için büyüyüp söylediklerinin altında yatan sebepleri anlayacak olgunluğa geliyor da, neyi kabullendirmeye çalışsan yüzüne mal mal bakıp seni küçük düşürüyor. Sen de haliyle, kendini kandıramıyorsun. Kendini kandıramamaya başladığın an iç dünyan yan sırada oturup tüm sevimsizliğiyle seni…

Sick*

Üniversite hazırlıktayım. Yani üniversiteye hazırlanmışım bitmiş, artık üniversitedeyken hazırlandığım bu. Zira hiç bilmediğim dilin edebiyatını okuyamam, Almanca hazırlık okuyorum. Buradan Almanca öğrenmek isteyen genç arkadaşlarımıza tavsiyemi vermiş olayım, öğrenmeyin. İğrenç bir dil. İngilizce’nin gözünü sevelim dünyaca. İngilizce sınava girip Almanca tercih yapmış birçoğu gibi başlangıçta ben de İngilizce ile karşılaştırarak öğrenme çabasındaydım. Hoca yeni bir…

Öğrenci İşleri

Birkaç sene önce depresyona girmiştim. İlk işim saçlarımı boyatmak oldu. Çünkü neden boyatmayayım ki sonuçta kadınım ve depresyondayım. Çok iyi geldi. Görünümüm değiştiği için değil. Bu konu yanlış yorumlanıyor. Saçları bir kadının gizli görgü şahididir. Yaşadıklarının altından kalkamayınca ilk işi yaşananları kendine unutturmak olur. Az hatırlamak istedikçe aynada pis pis güler o saçlar. Haliyle ya…

En Büyük Haksızlık Çocuk Olarak Doğmakta

Çocuğum bak, ben senin annenim. Benim yaptığım yaramazlıklar seninkiler gibi yerine kolaylıkla geri konulabilecek hasarlar doğurmaz. Arkasına sığındıklarımla dünyanı çükerim, öleceğini sanırsın ama hepsini kendin aş sonra sen yine beni çok sev. Çünkü ben seni çok seviyorum. Bu paragrafla tüm dünya açıklanır psikolog kardeş, kimin çocukluğuna insen aynı terane. Murat Menteş’in babalığın nesilden nesile aktarılan…

Monotonluk, Seni Bir Kere Öpeyim Mi?

Şu fıkrayı biliyor musunuz?: Kadın, ilişkinin heyecanı bittiği için ayrılmış. HAHAHAHAH favorimdir. Çare roller coaster ablacım. Gondol olur, balerin olur,çarpışan oto olur. Kusana kadar heyecan yaşa. Sonra in, sana değer veren, -kendince- seni mutlu edebilmek için çırpınan adama sarıl, giderken elma şekerini de alsın evinize dönün. İnsan olmaktan cümleten mustaribiz bir yerde. Bir şekilde doğuyorsun,…

Okumayı Bilmeden Bu Yaşa Neden Geldin?

“Her yeni doğan çocuk, tanrının insanlardan umudunu kesmediğini gösterir.” R. Tagore. R.Tagore kim inanın hiç bilmiyorum. Şimdi bir göz attım, Hindistan’ın Mehmet Akif Ersoy’uymuş. Güzel söylemiş. Aile dostumuzun kızı var, ismi Bennu. Zehir gibi bir kız çocuğu. Ne laf yetiştirebiliyorsun ne sorularına cevap verebiliyorsun. O zamanlar 6 yaşlarında. Çocuk muamelesi yapınca karşısında küçük düştüğümden gaza…

Yar’ım

Ben bir filolog olarak, en çok dil öğretmenlerine saygı duyuyorum. Bende asla bulunmayacak sabır, metanet, iletişim becerisi onlarda çünkü. Herhangi bir diyalog: -‘Get’ almak ,’Use’ kullanmak değil miydi? ‘Get used to’ alışmak yazıyor? -Ya öyle işte, o durumda böyle bu durumda şöyle oluyor. -‘Get up’ niye kalkmak demek? Nasıl anlatayım, ne bileyim ben? Bizim atalarımız…

Bakış Acısı

Acı dandik mi değil mi muhakemesini ben yapamam. Hepimiz acılarımızla bakıyoruz ya hayata, hadi adı bakış acısı olsun bu seferlik. Kimse kimseyi tanıyamaz zaten ama bir soru sordum kendime. “En çok kim kimi tanıyamaz sence?”diye. Cevap dilimin ucundaymış, sanki çok hazırcevap biriymişim gibi hemen “Bence,” dedim, “En çok anneler-babalar çocuklarını tanıyamaz”. Konusu açılmışken hazır; şu…

Ben Nasıl Mecnun Oldum?

Sola çekersin bazen, kalbin birden beş kilo gelir. Nefesi çok alırsın az verirsin, bakışların derinleşmez boşalır. Çok kötü. Kimse yaşamasın. Başlangıç noktası sevgiyse konu buralara gelmesin kardeşim, insanın midesi bulanıyor. Umudun yokken özlemenin verdiği acı ağlayarak atabileceğin gibi değil. Bambaşka. Ağlarsan, bir kaç kelime edersen içinden asla çıkamayacağın bir kuyuya düşeyazarsın. Delirir insan, o kadar üzülemez….

Sivridünya – Hayırsızdünya

Yıl 1910. Hollywood’da çekilen ilk film olan ”In Old California” gösterime girdi. Japonya Kore’yi istila etti. Karadağ Osmanlı Devleti’inden bağımsızlığını ilan etti.  Portekiz’de Cumhuriyet ilan edildi. Wright Kardeşler’in yaptığı uçakla Missouri’de dört dakika uçan Theodore Roosvelt bir uçakla uçan ilk ABD başkanı oldu.  Çırağan Sarayı yandı. İstanbul Moda’da ilk tenis kortu açıldı, ha İstanbul demişken; bir…